Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

thin

Av sofie - 10 juli 2011 14:31

skulle jag vara ego om jag började att bara bry mej om maten?


vill börja hoppa över måltider, vill börja kräkas upp det jag äter

okej jag har ännu inte vågat att kräkas upp maten men jag tänker på det varje dag det är tur att jag tycker att det är så obehagligt men hur länge kommer den spärren att hålla?

den kan ju ramla dän i morgon lika gärna

och det är nog värst första gången sedan vänjer man sig nog

 

all i whant is to be thin

 
 
Vanjavit

Vanjavit

10 juli 2011 18:39

Jag har försökt att spy upp maten, men det är tur att jag har fobi för kräkas, så jag har en spärr.
För när allt har landat igen och saker känns bättre så skulle jag ångrat mig.
Det är så lätt att fastna och glömma så mycket.

http://vanjavit.blogspot.com

 
Sara

Sara

11 augusti 2011 08:47

Jag sitter här i bulimins träsk! Kräks ungefär 4 ggr om dagen så jag vill dela med mig av vad det ger för påverkan på livet! Börja inte, så säger många. Första halvåret gick jag ned i vikt av att göra så här, äta och kräkas men det är sällan det slutar där. Man får positiva tankar kring att åh jag kan ju äta allt utan att gå upp i vikt. Snart räcker det inte med det du vill äta, hetsätningen är ett faktum och då börjar du gå upp i vikt. På 3 år har jag gått upp ca 25 kg tack vare bulimin. Så fråga dig själv igen om det är värt besväret att börja kräkas. Jag kan även lägga till att det krävs rätt mycket för att lyckas kräkas ordenkligt - många gör det bara lite halvt.

Tandemaljen har försvunnit på mina tänder, kommer aldrig tillbaka så jag får gå till tandläkaren regelbundet och fylla på den, struplocken (det finns 2 st) är helt trasiga så du går då med ständig halsbränna, illamående och okontrollerade kräkreflexer kan värvas med att du aldrig kan kräkas igen, dåliga kalium/salt värden i kroppen, ger påverkan på hjärtat, hjärtsvikt. Tänk efter igen om du vill börja kräkas!

http://ekiiis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie - 14 juni 2012 12:23

hela mitt inre är bara ett enda stort error ångesten i magen som en cementklump, och massor av dumma tankar och maten går inte heller bra   om det ändå fanns ngot som jag kunde göra, något som skulle kunna göra så att det känns lättare   ...

Av sofie - 28 maj 2012 16:06

men alltså vad sjutton är detta! varför får jag ingen ny tid till ätstörningsenheten? när ska jag få göra mitt stepwise??? har de glömt mej? betyder jag så lite verkligen? kanske ska jag börja kräkas i alla fall? åh gaahhh....   ...

Av sofie - 10 maj 2012 16:46


det var evigheter sedan jag skrev här inne   så vad har hänt sedan sist då??   har fått kontkat med  ätstörningeenheten hade tid för stepwise utredningen men tyvärr blev läkaren sjuk så nu väntar vi på ny tid dit   ska troligen vara m...

Av sofie - 25 april 2012 15:01


idag mår jag lite bättre i alla fall, tankarna är lungnare inte riktigt lika desperata som de brukar vara men sedan så har jag inte ätit så mycket idag heller   men skönt att jag har sluppit det där med att spy faktiskt inte alls haft den viljan ...

Av sofie - 24 april 2012 14:33


 den fjärde maj har jag fått tid till att göra stepwise och träffa dietisten, vet inte om jag vill samtidigt som jag verkligen vill detta och har käpat så hårt med att komma hit där jag är nu   känner en extremt stark känsla för att börja kräkas ...

Presentation


jag bloggar om känslor och kärlek men även att hitta sig själv

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

ätstörningsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards