Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

det tog stopp idag

Av sofie - 12 juli 2011 18:32

skulle äta min lunch men det gick ingen vidare kan jag ju säga, det tog tvärstopp och gick inte att svälja precis som om det fanns en spärr i svalget eller något


hatar när detta händer men älskar det oxå

visst det är inte bra för då går jag ner i vikt när jag inte kan äta något men å andra sidan så är det ju bra om jag går ner i vikt och ner vill jag ju ändå


funderar fortfarande på att spy upp maten men vet inte hur jag ska våga, det finns en spärr där än så länge men den lär väl inte finnas så länge  mera snart bryter jag nog ner den oxå   hiding in my bathroom   se så smal jag var förut

 
 
Sofie

Sofie

12 juli 2011 21:17

Hej!
Du ska veta att det är så oootroligt svårt att sluta kräkas när man väl börjat. Det är väldigt väldigt beroendeframkallande och sjukt farligt. Kaliumvärdet sjunker jättesnabbt och kan faktiskt leda till att man dör fortfare än du kan ana.
Jag har verkligen kämpat för att kunna sluta kräkas, och sluta svälta. Och jag önskar INGEN en ätstörning, och att vara beroende av att kräkas upp maten.
Det har förstört många relationer för mig, man blir avstängd och olycklig. Det går ut över dom man älskar. SÅ försök att aldrig börja, en gång sen är det för sent.
Tänk på att många många mediciner har biverkningar som ger ökad aptit och viktökning, så du behöver inte lägga skulden på dig själv.
Hoppas du får den hjälp du förtjänar!
Kram Sofie

http://lillalabolina.bloggplatsen.se

sofie

16 juli 2011 13:27

önskar att det fanns något som hjälpte snabbt

 
angelica

angelica

15 juli 2011 18:32

sv: jag åt 2 dl vaniljyoghurt på morgonen och ingenting mer på hela dagen. inte ens ett tuggummi. just nu mår jag illa av att äta, verkligen skitilla. men inte i svält på samma sätt. mår mer illa av att äta än att svälta. mådde illa ibland men ignorerade bara det, gäller bara att inte tänka på det.

behandlingen funkar väl okej, jättebra personal som verkligen stöttar. men hatar capio. hatar min läkare där.

äs kliniker vill oftast ha remiss. men när jag sökte till scä behövde jag ingen remiss men min läkare på vårdcentralen skulle skicka om det behövdes.

http://anorexijag.blogg.se

 
Vanjavit

Vanjavit

17 juli 2011 22:50

Jag älskar dig Sofie, så otroligt
och kommer ALLTID att göra det.

Du finns inom mig.
Ska ge dig en flygandes godnattkram, hoppas
den kommer fram bara.

http://vanjavit.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie - 14 juni 2012 12:23

hela mitt inre är bara ett enda stort error ångesten i magen som en cementklump, och massor av dumma tankar och maten går inte heller bra   om det ändå fanns ngot som jag kunde göra, något som skulle kunna göra så att det känns lättare   ...

Av sofie - 28 maj 2012 16:06

men alltså vad sjutton är detta! varför får jag ingen ny tid till ätstörningsenheten? när ska jag få göra mitt stepwise??? har de glömt mej? betyder jag så lite verkligen? kanske ska jag börja kräkas i alla fall? åh gaahhh....   ...

Av sofie - 10 maj 2012 16:46


det var evigheter sedan jag skrev här inne   så vad har hänt sedan sist då??   har fått kontkat med  ätstörningeenheten hade tid för stepwise utredningen men tyvärr blev läkaren sjuk så nu väntar vi på ny tid dit   ska troligen vara m...

Av sofie - 25 april 2012 15:01


idag mår jag lite bättre i alla fall, tankarna är lungnare inte riktigt lika desperata som de brukar vara men sedan så har jag inte ätit så mycket idag heller   men skönt att jag har sluppit det där med att spy faktiskt inte alls haft den viljan ...

Av sofie - 24 april 2012 14:33


 den fjärde maj har jag fått tid till att göra stepwise och träffa dietisten, vet inte om jag vill samtidigt som jag verkligen vill detta och har käpat så hårt med att komma hit där jag är nu   känner en extremt stark känsla för att börja kräkas ...

Presentation


jag bloggar om känslor och kärlek men även att hitta sig själv

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

ätstörningsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards