Direktlänk till inlägg 19 december 2011

åh fuck this....

Av sofie - 19 december 2011 21:18

seriöst alltså vad fan ska jag göra egentligen det blir ju inte bättre, jag äter sämre och sämre för var dag som går. något är väldigt fel här, fruktnasvärt fel.


jag vet inte vad jag ska göra till och med pontus ser att jag äter mindre och det är myket mindre oxå. vi ska fira jul med hans släkt oh jag är totalt livrädd tänk om jag inte klarar att äta av julbordet!!!

det kommer vara sjukt mycket mat, men jag känner att jag inte kan få i mej maten. vill ju så gärna men jag verkar bara falla djupare varför händer detta nu för? det hade varit helt okej om det inte vore för julen

 

jag både vill och vill inte se ut som tjejen på bilden



pontus säger oxå att jag är mycket mera sur och tvär och det är aldrig att bra tecken nä det måste hända något här alltså nu fan måste någon hjälpa mej för jag klarar inte av att ta mig ur detta själv det går inte jag är alldeles för fast i det

jag behöver proffshjälp för att ta mig fri. jag är fan på väg att sluta äta helt ju

 
 
Ingen bild

kajsa

20 december 2011 15:29

Blir så sur på dig. Man vill inte ha en sån kropp. Man mår skit då. Det är inget man vill ha. Du säger att du vill kräkas och frågar andra äs-bloggar hur man kräks. Men man vill inte kräkas. För det är skit. Men du skriver i hela din blogg att "jag borde kräkas" elr "det är inte långt kvar till den dagen" elr. " Jag borde passa på att kräkas nu när P inte är hemma, men nä jag tror jag blir fast då. Och jag velar så länge att det är för sent när jag väl bestämt mig" Men varför gör det du inte det då? Vill inte vara elak men du bara pratar om det. Och ett tips är att inte äta glass till lunch eller frukost eller chips med philadelfia ost eller något sånt. Utan ät mat regelbundet och motionera om du vill gå ner i vikt. För att äta regelbundet och bra mat så går man ner i vikt. Och ät mycket grönsaker när du är hungrig för de fyller ut magen.
Så gör det istället för att spy. Gå promenader i stället. För då går man ner bättre än att svälta. För när du svälter kommer din kropp ställa in sig på ett svältläge och då spara allt du äter och då går du inte ner ngt. Så försök göra så istället. Okej?¨
För det verkar vara som du vill bli sjuk. Och det är galet för det är inget bra med att vara sjuk, man mår skit och tvingas bara upp i vikt igen och man får bara en massa ångest osv osv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie - 14 juni 2012 12:23

hela mitt inre är bara ett enda stort error ångesten i magen som en cementklump, och massor av dumma tankar och maten går inte heller bra   om det ändå fanns ngot som jag kunde göra, något som skulle kunna göra så att det känns lättare   ...

Av sofie - 28 maj 2012 16:06

men alltså vad sjutton är detta! varför får jag ingen ny tid till ätstörningsenheten? när ska jag få göra mitt stepwise??? har de glömt mej? betyder jag så lite verkligen? kanske ska jag börja kräkas i alla fall? åh gaahhh....   ...

Av sofie - 10 maj 2012 16:46


det var evigheter sedan jag skrev här inne   så vad har hänt sedan sist då??   har fått kontkat med  ätstörningeenheten hade tid för stepwise utredningen men tyvärr blev läkaren sjuk så nu väntar vi på ny tid dit   ska troligen vara m...

Av sofie - 25 april 2012 15:01


idag mår jag lite bättre i alla fall, tankarna är lungnare inte riktigt lika desperata som de brukar vara men sedan så har jag inte ätit så mycket idag heller   men skönt att jag har sluppit det där med att spy faktiskt inte alls haft den viljan ...

Av sofie - 24 april 2012 14:33


 den fjärde maj har jag fått tid till att göra stepwise och träffa dietisten, vet inte om jag vill samtidigt som jag verkligen vill detta och har käpat så hårt med att komma hit där jag är nu   känner en extremt stark känsla för att börja kräkas ...

Presentation


jag bloggar om känslor och kärlek men även att hitta sig själv

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

ätstörningsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards