Direktlänk till inlägg 12 april 2011

over and done!!

Av sofie - 12 april 2011 12:50

nä nu visar vågen 89kg


   detta kan inte få fortsatta, nu  fan slutar jag äta och kräks upp det jag ätit helt enkelt. läkarna måste ge mej någn medecin nu, detta är farligt!!!


och inte fan får jag någon hjälp emot ätstörningarna heller, fuck norrköping och deras ätstörningsvård!! så här kan jag inte ha det men vad fan ska jag göra?? vet ju inte ens vart jag ska vända mej.

 

måste fan börja kräklas upp maten och det kan väl inte vara så svårt

två fingrar ner i halsen och så ut med skiten eller?? åh om jag kunde fråga någon om råd nu. men känner att det finns ingen att fråga här

allt bara rasar samman men jag tänker i alla fall inte äta mera någonsin

och jag börjar redan bli hungrig tyvärr så det kommer inte att funka alls och hur ska jag lura pontus vid middagen då så han inte märker att jag inte äter eller att jag går och kräks efter maten???


lovar  att han kommer att märka det direkt och sen är det överrvakning!!!

och kanske jag tillslut måste ha toadörren öppen!! nej usch måste komma på något.


men vad något jättesmart måste jag komma på ju som han inte märker men det är svårt att dölja detta i en liten etta på ett serviceboende med personal och en toalett

han kommer att höra om jag kräks och han kommer bli misstänksam om jag sätter på vattnet och förmodligen skulle det verka underligt ocm jag började dra ut och "träna" utan honom eller börjar att "duscha" efer maten varje kväll. och sedan skulle han föreslå att vi ska duscha tillsammans och hur ska jag trassla mej ur det då??


som ni ser så är det bara problem alltså med andra ord

 
 
Vanjavit

Vanjavit

13 april 2011 08:21

Jag förstår att det är för jävligt allting, som du skriver.
Förstår inte exakt, men lite tror jag.
Men det som kommer att hända (du får bli precis hur arg på mig) är om du får hjälp kommer det kanske inte räcka med medicin, för om de som vill hjälpa dig kanske säger att det behövs mer, som ex dagvård.
Och spy inte upp någon mat, sluta inte äta. Är inget bra val, inget bra alternativ. Be om hjälp, någon nära eller annan som kan hjälpa att ringa samtalen till ätstörnings klinik eller dit man ska ringa. Så du faktiskt får hjälp så fort det går och utan att du behöver stå i allt, om du förstår?
Om du känner som nu, så behöver du hjälp nu. Just nu. Men stå emot tanken av att spy upp mat, och spy inte upp mat och sluta inte att äta
Visst nu låter jag som en mamma, men jag vill dig bara väll. Det här är mina tips och hoppas att du vill testa något av jag skrivit.
Jag älskar dig alltid.
Din Vanjavit.

http://vanjavit.blogspot.com

sofie

21 april 2011 09:42

älskade vanjavit!!
nej jag spyr inte upp maten jag vill men vågar inte och det är ju tur det. vill de att jag ska gå dagvård så gör jag det men vill helst bli inlagd ett tag först.
vill till scä men behöver en remiss dit
och idioterna på ätstörningsenheten har inte hört av sig än måste vara lång kö dit med andra ord men jag står i kö det säger de i alla fall
men allt är ju så jävla långsamt
behöver liksom inte hjälp om tre månader utan typ nu liksom
isst du låter lite som mamma, men så får man göra ibland till sina vänner. sådan dag där jag får agera mamma åt dej ska du se
love you kram

 
Katarina

Katarina

1 maj 2011 21:22

Börja INTE kräkas. Det är ett HELVETE att klara av att sluta sedan. Och det är ett HELVETE att kräkas blod och galla. Gör det inte. Det är INTE värt det!

http://catipat.blogspot.com

sofie

3 maj 2011 10:37

försöker

 
gryningsljus

gryningsljus

13 maj 2011 08:36

Ok, känner att jag måste kommentera det här. Förmodligen kommer du inte att lyssna på mig men ändå...
Jag har haft anorexi/bulimi i väldigt många år, jag vet vad jag pratar om!
Att kräkas kommer inte att hjälpa dig. Du kommer inte att gå ner i vikt, för kroppens ämnesomsättning sjunker och så fort du äter minsta lilla kommer den att ta upp all näring och energi på ett helt annat sätt än den gör på dem som inte kräks. Lyckas du går ner något kilo pga kräkningar så går du upp det dubbla om du slutar kräkas, vilket du förr eller senare kommer vara tvungen till.
Att kräkas upp mat leder till matsug och nästan alltid till hetsätningar. Då menar jag inte hetsäta som att äta upp maten fortare än vanligt, jag menar hetsäta som att man äter väldigt stora mängder socker- och fettrik mat utan att ha någon som helst kontroll på det. Dessa hetsätningar är nästan omöjligt att stoppa själv och de kommer göra att du går upp i vikt. Kräkningar förstör kroppen på många sätt och fastnar du i hetsätningar och bulimi så kostar det väldigt mycket pengar att hela tiden vara tvungen att köpa mat för att kräkas upp.
Jag hoppas att du får den hjälp du vill ha och behöver. Och jag hoppas att du när du får den verkligen tar den till dig och kämpar!
Lycka till!!!

http://www.anorexivardag.blogspot.com

 
Yrvädret

Yrvädret

7 juli 2011 14:18

Hej Sofie! :)
Jag ska nog säga att jag är i samma situation som du är i nu. Jag har alltid varit supersmal, nästan sjukligt smal fast jag har ätit hur mycket jag vill och vad jag ville. Men efter att jag fyllde 20 var det som min ämnesomsättning blev helt åt helvete eller den blev kan som den skulle ha varit egentligen. Jag gick från 48kg till 52 och känner mig fetast i världen efter som jag har ALDRIG vägt så här mycket. Ibland känner jag när jag ser mig i spegeln att jag ser mycket mer hälsosam ut än tidigare men oftast vill jag bara gråta. Jag vill framför allt bara säga att du är inte ensam. Jag fick ingen hjälp när jag var underviktig med att gå upp i vikt utan de sa bara att jag behövde äta mer, lixom ska man behöva äta flera 100kg mat varje dag?.. Nu har jag börjat träna, jag har precis skaffat mig en tränings bh och har börjat jogga och sedan gör jag ett träningspass i 30 min 3 dagar i veckan. Jag skulle jätte gärna bli din träningsbloggkompis.:D Vi skulle kunna lägga ut bilder, dela tips osv. Vi kanske skulle kunna hjälpa varandra? Vad säger du om det? Många kramar!

http://norrlandsyrvader.bloggplatsen.se/presentati

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie - 14 juni 2012 12:23

hela mitt inre är bara ett enda stort error ångesten i magen som en cementklump, och massor av dumma tankar och maten går inte heller bra   om det ändå fanns ngot som jag kunde göra, något som skulle kunna göra så att det känns lättare   ...

Av sofie - 28 maj 2012 16:06

men alltså vad sjutton är detta! varför får jag ingen ny tid till ätstörningsenheten? när ska jag få göra mitt stepwise??? har de glömt mej? betyder jag så lite verkligen? kanske ska jag börja kräkas i alla fall? åh gaahhh....   ...

Av sofie - 10 maj 2012 16:46


det var evigheter sedan jag skrev här inne   så vad har hänt sedan sist då??   har fått kontkat med  ätstörningeenheten hade tid för stepwise utredningen men tyvärr blev läkaren sjuk så nu väntar vi på ny tid dit   ska troligen vara m...

Av sofie - 25 april 2012 15:01


idag mår jag lite bättre i alla fall, tankarna är lungnare inte riktigt lika desperata som de brukar vara men sedan så har jag inte ätit så mycket idag heller   men skönt att jag har sluppit det där med att spy faktiskt inte alls haft den viljan ...

Av sofie - 24 april 2012 14:33


 den fjärde maj har jag fått tid till att göra stepwise och träffa dietisten, vet inte om jag vill samtidigt som jag verkligen vill detta och har käpat så hårt med att komma hit där jag är nu   känner en extremt stark känsla för att börja kräkas ...

Presentation


jag bloggar om känslor och kärlek men även att hitta sig själv

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

bloggvärde

ätstörningsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards